Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

mandag den 5. januar 2015

Nyt år - nye planer

Et helt nyt år venter ubrugt forude og det medfører nye planer, især for haven. Jeg er ved at boble over med ideer og lyst til havearbejdet.

Jeg har haft en længere blogpause, hvilket bl.a. skyldes at jeg ikke er det store teknologisk geni og jeg har haft problemer med at overføre billeder fra min Iphone til computeren. Så er jeg desværre hurtig til at opgive...Nu er det dog endelig lykkedes mig igen at overføre billeder og det betyder liv i bloggen igen.

2014 har været et år med udfordringer på hjemmefronten og derfor er der ikke blevet gjort alt det i haven, som jeg kunne have ønsket.

Lidt er der dog sket, for projektet med en rund siddeplads midt i haven med pergolaer til alle fire verdenshjørner er blevet fuldført. Der mangler kun lidt sort maling og så en del planter.



Min mor har været så sød at lave en hel masse buksbumstiklinge til mig, så der er plantet små bitte buksbum, som gerne engang skal danne en hæk rundt om hvert af de 4 bede.



Siden disse billeder blev taget i august er der endvidere plantet 2 hvide roser og 1 hvid syren i hvert bed.

Jeg har en forkærlighed for det hvide og disse 4 bede skal også udelukkende plantes til med hvide blomster og planter med hvidbroget løv.

14 kommentarer:

  1. Hej Dorthe.Velkommen tilbage til bloggen..................du er faktisk den 4 der er vendt tilbage efter en længere pause.
    Flotte bede med pergola imellem........det bliver da et fantastisk syn.............og fyldt med hvide blomster bliver det superflot.
    Godaften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Jette. Det er dejligt at være tilbage 😄

      Slet
  2. Velkommen tilbage! Det bliver virkelig flot. Glæder mig til at se billeder senere på året!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg lover at der nok skal komme billeder af bedet i løbet af året. Hilsen Dorthe

      Slet
  3. Velkommen tilbage i blogland. Næste gang kan du da prøve at spørge, måske er der nogen der kan hjælpe :-)
    Det bliver da en fantastisk lille hvid have i haven, når det vokser lidt til. Dejlig mor du har, sådan at lave buksbum i massevis til dig. Det giver så meget glæde, når man hjælper hinanden.
    Ønsker dig et rigtig spændende nyt haveår.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anette og du har selvfølgelig helt ret i, at det er godt at spørge om hjælp, det kunne jeg nok blive bedre til!

      Slet
  4. Hvor ser det godt ud.

    Jeg har også en gang forsøgt mig med stiklinger af buksbom. Det blev en succes men hold da op hvor syntes jeg at det tog lang tid før at de rigtigt begyndte at vokse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt enig, det kræver tålmodighed med de små buksbumstiklinge, men nogle gange spiller økonomien jo også en rolle i havedrømmenes tilblivelse. Jeg har desværre ikke selv held med stiklinge, men så har jeg heldigvis en mor det kan.

      Slet
  5. Det ser ud til at være et omfattende projekt, hvor resultatet opvejer alt slidet. Imponerende.
    Jeg kender alt til boblende havelængsel og natlige spekulationer over nye haveprojekter...januar er som skabt til havedrømmerier, synes jeg. Noget jeg også glæder mig voldsomt til at gense er når Lykkefund blomstrer på min pergola igen. En underskøn rose, som jeg varmt kan anbefale:0)
    Mange havehilsner fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, ja Lykkefund var da en mulighed, men den bliver vist meget stor, så måske er den for voldsom til det forholdsvis spinkle stativ. Jeg er helt enig med dig i at januar er perfekt til havedrømme og planlægning. Hilsen Dorthe

      Slet
  6. Når det hele først har fået fodfæste så bliver det rigtig flot.... :) :) - og velkommen tilbage...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er også spændt på om de små buksbumplanter nåede at få ordenlig fat, så de overlever vinteren, men det kan kun tiden vise. Hilsen Dorthe

      Slet
  7. Hej Dorthe Velkommen tilbage , godt du er på igen. Det bliver da et helt fantastisk opholdsrum i har fået lavet. Glædet mistillid at følge dig fremover. Kh Tina

    SvarSlet
  8. Det bliver en dejlig oase for edderkopper og andre nyttedyr :)

    SvarSlet