Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

søndag den 5. januar 2014

Betonarbejder

Idag har jeg lært at blande beton, for nu skulle det altså forsøges. Min mor har ageret læremester. Hun har nemlig efterhånden prøvet det en del gange. Men jeg har idag haft debut som betonarbejder.

Vi kunne heldigvis stå lunt og godt i min mors havehus, hvor der var dækket af med plast og voksdug, for det sviner altså lidt.
 


Og så var der ellers linet op med sand, beton og vand.




Stærkt inspireret af Claus Dalby, har jeg lavet små urtepotter i mælkekartonner og så har vi ellers støbt fuglebade i forskellige størrelser og faconer.


Fuglebladene er lavet med blade fra hosta, bergenia, rababer og prydrababer, som min mor har haft liggende i fryseren.


Der blev støbt fade og fuglebade i forskellige størrelser og faconner.



Jeg er utrolig spændt på at se resultatet, men må nok vente til næste weekend, før betonnen er tørret så meget at vi kan få udløst spændingen.

Det var forbavsende nemt og sjovt, så uanset resultatet, så er det absolut ikke sidste gang det skal forsøges.

6 kommentarer:

  1. Hej Durthe.Det ser da bare spændende ud.........skal også prøve,Men venter til foråret hvor jeg kan stå udenfor.Glæder mig til at se alle dine frembringelser.
    Det er blevet den helt store dille med at støbe.Men godt at bruge en kedelig søndag på det.Hilsen Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  2. Det bliver spændende at se resultatet :-) Jeg har aldrig prøvet at støbe ting i beton, men måske skulle jeg overveje det.

    SvarSlet
  3. Glæder mig til at se resultatet! Jeg skal også i gang med at støbe på et tidspunkt!

    SvarSlet
  4. Hvor spændende, jeg kunne også godt tænke mig at prøve det, især synes jeg de afstøbninger af blade er helt vidunderlige. Glæder mig til at se dine frembringelser. Jeg har tillige meldt mig som fast læser hos dig. Glæder mig til at følge dig i det nye år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina. Dejligt at du har meldt dig som fast læser. Jeg kan kun sige "prøv det" altså betonstøbning. Jeg synes det var sjovt og det koster næsten ingenting. Men nu må vi jo se hvad jeg fik ud af mine anstrengelser. Hilsen Dorthe

      Slet
  5. Kan man få udførlig vejledning nogen steder virker som noget jeg ville kunne li da det med sy, strikke osv ikke lige tiltaler ?

    SvarSlet