Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

søndag den 11. maj 2014

Orange

 
Der er meget at glædes over i haven lige. Tulipaner er virkelig noget der giver farve til bedene her i forårshaven. I mit orange bed, som jeg etablerede sidste sommer, blomstrer de to forskellige slags tulipaner, som jeg lagde i efteråret. Bedet er selvfølgelig stadig lidt bart og derfor lyser tulipanerne også ekstra op. Jeg nyder synet.





Noget andet der understreger farveholdningen i bedet er det mørke løv på de øvrige planter. Der er bl.a. roser, vortemælk, blærespirea, bronzefennikel og de to papirbarkløn. Det skal nok ende med at blive rigtig flot og flammende.

2 kommentarer:

  1. Jeg er også igang med at etablere et orange bed. Jeg vil anbefale dig at overveje orange dagliljer hvis du ikke allerede har dem i bedt.
    For at få lidt hurtigt fyld mellem planterne så kunne du have orange skovvalmuer - de fylder dejligt her på forsommeren. Du kan få frø af mig lidt senere i maj/juni hvis du er interesseret.
    Jeg ved dog ikke hvordan de vil ¨trives i et solbed - men det kan jo så afprøves uden investering. Du kan se dem på mit sidste blogindlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. hej berit
      der er allerede plantet 2 forskellige orange dagliljer i bedet, dem havde jeg nemlig i forvejen, men det vil da helt bestemt være smukt med skovvalmuer, så jeg er meget interesseret i frø. hilsen Dorthe

      Slet