Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

lørdag den 9. juni 2012

Sæt igang

Så er jeg igang.
Har længe været afhængig af de dejlige positive indspark der er at få i blogland. Nu er beslutningen så taget om at forsøge mig som blogger.
Udgangspunktet er, at jeg er igang med at starte min have op. Vi flyttede ind i vores nybyggede drømmehus den 24. juni 2011 og gik så igang med at etablere haven. Grunden er 4300 kvm. og det var netop størrelsen på grunden der fik os til, at tage den store beslutning om, at starte helt fra bunden en gang til.
Vi kommer fra en almindelig parcelhushave på 850 kvm. som jeg efterhånden havde fået plantet godt til. Egentlig synes jeg måske også jeg havde nok, men man kan jo alligevel ikke lade være med at drømme, vel!!! og da så muligheden bød sig sprang vi til.

Først får I lige et billede af grunden, eller en del af den, lige da vi havde købt den for knap 2 år siden.


Ja, der er ikke meget at se og som sådan nok at gå igang med.

Vi flyttede ind for knap et år siden og da så det sådan ud. Huset var opført og klart til indflytning, med alt udenom var blot jordbunker og ukrudt. Så der var ikke andet at gøre end smøje ærmerne op og gå igang.


Vi brugte en del af sommerferien til at planere og gøre klar til at så græs, så da sommerferien 2011 var slut omkring 1. august, havde det udviklet sig til dette.



I oktober bestilte jeg 12 stk. søjleparadisæbletræer, Malus "Laura", som skulle danne alle' langs indkørslen op til huset. De blev hentet ved Kridtvejens planter på Mors og plantet søndag den 16. oktober 2011.


Sidst i oktober måned fik vi så leveret 1000 stk. ligusterhækplanter. De fleste blev plantet med det samme, men i det sydøstlige hjørne af grunden var der nogle store træer, gamle frugttræer og buske, som vi lod stå i første omgang. Vi vurderede at det var bedst at vente med at fjerne det til her i foråret inden der kom blade på træer og buske.

Her får I lige et billede fra september måned 2011. Jeg har fået plantet kæmpestenbræk langs indkørslen op til huset og det er så her at paradisæbletræerne også blev plantet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar