Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

lørdag den 10. maj 2014

En darling

 
En af mine darlings i haven er den fyldte trillium. Den venter jeg på med længsel hvert år og glæden er stor, når den perfekte blomst åbenbares. Den er endnu ganske lille og har indtil videre kun blomstret med en enkelt blomst hvert år, men jeg håber at den med tiden bliver til mere. Jeg glædes i hvert fald over den ene lille blomst.....
 

Mine andre trillium blomstrer også fint og de bliver til mere år for år. Jeg elsker det enkle i blomstens opbygning, med de 3 bægerblade og 3 kronblade, som jo passer så godt til det danske navn treblad.




 
Den eneste ulempe der er ved trillium er, at de nikker, så man må hen og vende blomsten opad, for at kunne nyde den. Der findes selvfølgelig også sorter hvor blomsten er opret og jeg har også haft købt et par stykker, men de er "forsvundet". Jeg tænker at jeg vil forsøge mig med dem igen engang. Indtil videre vil jeg skynde mig at nyde de trillium jeg allerede har.
 

1 kommentar:

  1. Ja trillium er skønne blomster, især den hvide, den er jeg også så heldig at have.

    SvarSlet