Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

søndag den 1. juni 2014

En dejlig havedag

Idag har da været en dejlig havedag. Med en dejlig havedag mener jeg en dag, hvor der virkelig er sket noget i haven. I efteråret lavede min søde mand en rund plads i chaussesten. Siden da er der ikke sket mere i det projekt og flere har spurgt til hvad det mon skulle ende med.

Idag blev der så taget fat på resten af projektet. Vi har fjernet græs i en 2 meter cirkel udenom stenpladsen. Det gik forbavsende hurtigt, for når først Flemming får startet en af sine maskiner op, i dette tilfælde en kantskærer, ja så sker der altså noget i en fart.





Arbejdsfordelingen var sådan, at Flemming skar græstørvene fri og jeg kørte dem væk. Men så opstod problemet med, hvad vi skulle gøre af alle de græstørv. Hurtig opstod en ny ide. De skulle selvfølgelig anvendes til en "vold", så nu er de lagt en en bue, som selvfølgelig skal være noget højere og så skal den plantes til.......


Nå men tilbage til det oprindelige runde projekt. Da alle græstørvene var fjernet gik Flemming straks igang med at fræse jorden og det er altså nemmere sagt end gjort, for vi har den tungeste lerjord.

Næste skridt bliver, at der skal laves fire indgange til den runde plads, hver med en pergola, hvor der skal gro slyngplanter og så skal de fire bede plantes til med forskellige hvide blomster.

Nu er vi kommet godt igang og jeg håber vi kan komme endnu et skridt i næste weekend, hvor der jo også er en ekstra fridag. Det bliver godt, er jeg sikker på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar