Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

onsdag den 18. september 2013

Rosenskønhed

På den efterhånden meget omtalte tur til IGS Hamburg var første stop hos roseneksperten Ernst Jensen og hans ligeså rosen og haveinteresserede hustru Birthe Lund Jensen i Ribe.

Deres have bugnede af sunde og smukke roser, plantet sammen med skønne stauder i fin farveharmoni. Haven er en almindelig parcelhushave, hvor der er mange dejlige siddepladser.
 

Haven er smukt beplantet med bunddække, som er farveafstemt bl.a. efter roserne.



Der var også en del klematis. De var sunde og rigtblomstrende.


Græs var der ikke så meget af, kun så man lige kunne komme omkring i haven mellem bedene.


 Ernst fortalte, at roserne havde haft svære kår sidste vinter og mange af dem var blevet skåret ned i 10-15 cm højde. Det lod de sig nu ikke mærke med. De var frodige, flotte i bladene og meget rigtblomstrende.


Ernst Jensen ved en masse om roser og har udgivet bogen "Et liv med roser". Han er også forhandler af et særligt middel Mycostart, som skulle have en særlig gavnlig virkning på rosernes rodnet. Jeg købte selvfølgelig en prøve med hjem og har nu givet mine roser det. Så håber jeg at kunne se en positiv effekt på roserne til næste år.

Claus Dalby har omtalt Mycostart i positive vendinger, hvilket du kan læse om her

3 kommentarer:

  1. Tak for billeder fra Ernst Jensens have, det var sjovt at se. Jeg har fodret mine nødlidende roser med Mycostart, nu er de ikke så nødlidende mere :)

    SvarSlet
  2. Det var en dejlig tur i Ernst Jensens have, den kunne jeg også godt tænke mig at besøge. Mycostart købte vi hos ham på en bod i Bogense, da vi var til rosenfestival der, nu er jeg spændt på at se effekten til næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det bli'r altså spændende at se effekten af dette vidundermiddel:-)

      Slet