Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

søndag den 5. maj 2013

Plantemarked

Første lørdag i maj måned er der plantemarked på Gimsinghoved i Struer. Det er blevet en fast tradition at min mor og jeg drager afsted og intet må komme i vejen for denne begivenhed. Igår var ingen undtagelse. Vi skulle godt nok til 95 års fødselsdag kl. 12.30, men vi nåede det alligevel.

Der er altid mange stadeholdere og rigtig gode indkøb at gøre. I år var ingen undtagelse og jeg fik da også, som sædvanligt, købt en masse bl.a. flere geranier, en hvid glausidium, flere anemoner, en magnolie Soulangiana, Rølliker, en rabarber og meget mere.




Min rabarber. Jeg drømmer om rabarbertærter m.m. uhm.


Den smukke hvide Glausidium, som jeg har købt før, men det lykkedes mig ikke at få den til at overleve, så jeg håber på bedre held denne gang.


 
 
Og yndige anemoner.
 
De fleste planter er kommet i jorden og resten skal jeg nok nå at få plantet inden jeg går i min seng i aften.

2 kommentarer:

  1. Skønne planter du har købt, jeg bliver helt misundelig, jeg kommer ikke sådan til plantemarked, men Kolding vil jeg til.

    SvarSlet
  2. Ja, plantemarkeder er skønne og jeg skal bestemt også til Kolding.

    SvarSlet