Velkommen til min blog

Velkommen.
Dejligt at du kiggede forbi. Håber du vil synes det er interessant at følge med i skabelsen af min drømmehave. Giv gerne din mening til kende med en kommentar.

fredag den 17. maj 2013

Trillium

Jeg har en svaghed for trillium. Jeg synes simpelthen det er en perfekt komponeret blomst med de gentagne 3 blade. Jeg har efterhånden købt en del, men ikke alle er blevet behandlet lige pænt i forbindelse med flytningen, så nu har jeg kun 5 forskellige tilbage. De står stadig i store plastikbaljer, men skal altså snart plantes ud i haven.

Den hvide fyldte er simpelthen darlingen over dem alle. Helt fortryllende.

 
Den står her i en balje og kæmper om pladsen med en plettet tvetand. Ikke fair betingelser for så smuk en plante.



De lyserøde og mørkrøde er også smukke De har nu stået sammen i en balje i over 2 år. Jeg må altså have fundet et godt sted til dem i haven.




3 kommentarer:

  1. Ja Trillum er dejlige blomster, jeg er også begyndt at samle, det tager lidt tid, inden de vokser til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har lagt mærke til at du også har tabt dit hjerte. Og de er jo fine selskabsplanter til alle dine skønne rhodo'er.

      Slet
  2. Hej Dorthe.Jeg er også blevet lidt tændt på trillium.....har lige set et pænt udvalg hos Marie-Hortofilia.Skønne er de.God pinse Jette

    SvarSlet